Kyle
Popular Spanish News Websites with User Comments comparative to yahoo?

I'm wondering if anybody knows of popular Spanish news websites that also have user comments from a lot of people.

 

To put this in perspective, I go to yahoo.com for my news stories. On the news articles it's normal for every story to get up to 1,500 to 2,000 views. On really popular news stories the comments can go as high as 10,000 people commenting on the news stories.

 

I like to read the user comments because I like to read what other people think about what is happening in the news. I looked at "El Mundo" from Spain. While that's a good newspaper website, it never has a lot of comments. Does anyone know of a popular online newspaper website that also has plenty of user comments? Even if it got comments similar to what the guardian gets (500 comments is normal for the popular stories there) that would be good for me to?

 

Thanks for the help!

Oct 22, 2014 3:07 AM
Comments · 2
1

1. Los comentarios de lectores de los principales medios españoles (El Mundo, El País...) no suelen ser interesantes. Y creo que es una política deliberada por parte de dichos medios: se busca desacreditar el entorno digital para dar la imagen de que el formato tradicional impreso es más serio. No existe política de moderación, y la sección de comentarios se convierte en una jaula de grillos, con frecuentes descalificaciones e insultos. Nada que ver con lo que he visto en algunos medios alemanes y anglosajones, donde es posible encontrar comentarios extensos y elaborados que complementan la información del periodista.

2. Yo te aconsejaría evitar los Mainstrem Media (El País) y ver prensa minoritaria y foros. Un periódico digital de orientación liberal (centro derecha) mejor que El mundo es www.vozpopuli.com

Un medio de izquierda (moderada) es www.publico.es

3. Forocoches es el mayor foro de los jóvenes españoles de clase trabajadora. Es divertido, instructivo y hasta lingüísticamente sorprendente, pero se necesita conocer el lenguaje juvenil. Si quieres leer comentarios sobre una noticia, basta con buscarla en Google añadiendo a los términos de búsqueda "forocoches"

October 22, 2014

www.marca.com 

 

Periodico deportivo con más tirada en España

October 23, 2014