Eirin
Ideell skole Skole er en vesentlig del av menneskes liv. Elever får sine første kunnskaper på skolen. Hvert år gleder førsteklassinger seg til å begynne på skole. Der er det så mye de skal få vite for første gang. Men hva slags kunnskaper skal skolen gi til elever? Etter min mening bør det hovedsakelig undervises grunnlegende kunnskaper. Den andre viktig delen av opplæringen er å lære barn å finne nyttig informasjon og hvordan de kan bruke den videre. I tilleg bør vi huske om en sosial og moralsk oppdragelse på skolen. Likevel er det snarere foreldre som er mest ansvarlige for det. Videre ville jeg snakke litt om elevens kapasiteter. Det er ofte blandning av svake og flinke elever i samme klasse. På den ene siden er det bra fordi elever kan hjelpe til hverandre og lære av hverandre. Men på den andre siden er det vanskelig i slike klasser å finne den optimalle balansen for alle elever. En løsning kan være å skille klasser på prestasjoner slik som de flinke elever være jevnlig engasjert mens de svake ikke være frustrert og stresset. Et annet moment vil jeg peke på er kvalifisering på skolen. Foran elever oppstår det et problem når de må velge hva studere videre. De må velge yrke, videreutdanning og finne seg til rette i verden. Derfor mener jeg at det er viktig å gjøre det lettere for dem. For eksempel kunne skolen teste elever og hjelpe med yrkesvalg avhengig av interesser og mer mottakelige fag. Jeg tror med denne hjelpen blir elever mer bestemt hva de skal studere videre. Til slutt vil jeg oppsumere at skole er en kjempeviktig institusjon i samfunnet, men ikke alt er skolens ansvar . Skolen bør hjelpe barn og gjøre dem klar til livet etter skolen, men foreldre bør være like engasjert i opplæring.
Oct 26, 2014 6:21 PM
Corrections · 1

Ideell skole

Skole er en vesentlig del av menneskets liv. Elever får sine første kunnskaper på skolen. Hvert år gleder førsteklassinger seg til å begynne på skolen. Der er det så mye de skal få vite for første gang. Men hva slags kunnskaper skal skolen gi til elever? Etter min mening bør det hovedsakelig undervises grunnlegende kunnskaper. Den andre viktig delen av opplæringen er å lære barn om å finne nyttig informasjon og om hvordan de kan bruke den videre. I tillegg bør vi huske om en sosial og moralsk oppdragelse på skolen (bedre å si: I tillegg bør vi huske på at skolen skal gi sosial og moralsk oppdragelse). Likevel er det snarere nok foreldre som er mest ansvarlige for det.
Videre ville jeg snakke litt om elevens kapasiteter (evner?). Det er ofte en blandning av svake og flinke elever i samme klasse. På den ene siden er det bra fordi elever kan hjelpe til hverandre og lære av hverandre, men Men på den andre siden er det vanskelig i slike klasser å finne den optimalle balansen for alle elever. En løsning kan være å skille klasser etter  prestasjoner slik at  som de flinke elevene kan være bli mer (?)  jevnlig engasjert, mens de svake ikke blir være frustrert og stresset.
Et annet moment vil jeg peke på er kvalifisering på skolen. Foran For elevene oppstår det et problem når de må velge hva de vil/skal studere videre. De må velge et yrke, videreutdanning og finne seg til rette i verden. Derfor mener jeg at det er viktig å gjøre det lettere for dem. For eksempel kunne skolen teste elever og hjelpe med yrkesvalg avhengig av interesser og mer passende (?) mottakelige fag. Jeg tror at med denne hjelpen blir det lettere for elevene å finne ut elever mer bestemt hva de skal studere videre.
Til slutt vil jeg oppsumere med at skolen er en kjempeviktig institusjon i samfunnet, men ikke alt er skolens ansvar . Skolen bør hjelpe barn og gjøre dem klar til livet etter skolen, men foreldre bør være like engasjert i opplæringen.

October 26, 2014
Want to progress faster?
Join this learning community and try out free exercises!